Întrebarea cu alegeri multiple în Moodle

1

Testul este o activitate Moodle extrem de utilă, atât pentru verificarea cunoștințelor, cât și pentru învățare. La fel ca și alte activități din Moodle, testul este o activitate desfășurată în mai mulți pași pe care i-am descris într-o postare anterioară. Una dintre etapele folosirii testului este crearea întrebărilor. Din varietatea tipurilor de întrebări care pot fi create în Moodle, astăzi vom discuta despre întrebarea cu alegeri multiple.

Acest tip de întrebare este unul dintre cele mai folosite în testele de evaluare și autoevaluare pe care le-am întâlnit. Uneori întreg testul este creat doar din întrebări cu alegeri multiple.

Sub numele de „întrebare cu alegeri multiple” se ascund, de fapt, două întrebări:

întrebarea cu alegeri multiple și un singur răspuns corect și
întrebarea cu alegeri multiple și mai multe răspunsuri corecte.
În tutorialul de mai jos se poate vedea meniul expandabil de unde alegem unul dintre cele două tipuri de întrebări cu alegeri multiple pe care vrem să le creăm.

O diferență între cele două tipuri de întrebări, pe care este important să o avem în minte de la început, când creăm întrebarea, se referă la modul de acordare a punctajului.

Pentru întrebarea cu un singur răspuns corect, în dreptul câmpului „Notă”, vom alege din meniul expandabil procentul de 100% în dreptul singurei variante corecte, lăsând câmpul respectiv liber în cazul variantelor de răspuns greșite.
În cazul întrebării cu mai multe răspunsuri corecte, împărțim procentul de 100% la numărul de răspunsuri corecte, respectiv greșite. Astfel, dacă avem două variante de răspuns corecte, în dreptul fiecăreia, la câmpul „Notă”, vom alege 50%, iar în dreptul răspunsurilor greșite vom alege -50% (minus 50%).
După cum se poate vedea din tutorial, putem să oferim un feedback personalizat, la final, în funcție de răspunsurile bifate de cursant:

toate răspunsurile corecte;
doar o parte din răspunsurile corecte (când avem mai multe răspunsuri corecte);
răspuns greșit.
Când folosim testul pentru învățare, uneori poate să fie util să oferim feedback pentru fiecare variantă de răspuns, în special în cazul celor greșite. Putem, astfel, explica de ce un anumit răspuns este greșit.

Sperând că tutorialul vă este de folos în activitatea pe care o desfășurați, așteptăm să ne scrieți pe pagina de Facebook sau pe adresa anca.mustea@moodle.ro, pentru ce alte tipuri de întrebări sau activități Moodle ați dori să facem un tutorial.

Related Posts

Leave a Reply

My New Stories

Canalul de YouTube