Microlearning = Eficiență = Performanță

1

marţi, 27 martie 2018e-learninge-learning pentru mediul de afaceriProiecteBy Dochie ElenaWant create site? With Free visual composer you can do it easy.

Microlearning-ul este definiția actuală a eficienței unui program de training.

Cursanții sunt mereu pe fugă, între două task-uri urgente, cu multe alte priorități care le consumă energia. Ce am putea face, deci, ca să îi aducem în fața unui curs?

Poți să îți propui să îi motivezi cu beneficii variate sau să derulezi în mod intensiv jocuri pline de “spirit”. Da, cred că te-ai gândit să îi constrângi să parcurgă materialele sau să ajungă la sala de curs și să dea testul final. Ai putea chiar să îi atragi prin conținut antrenant, vesel, colorat cu tot felul de personaje gata să îi prezinte următoarele teme de discuție.

Sau poți să accepți că participarea la training nu este chiar o prioritate pentru toți angajații. Nu este primul lucru la care se gândesc când ajung la birou și nici ultimul înainte să fugă spre metrou, tramvai sau când stau în trafic o oră în drumul spre casă.

Trebuie să recunosc că, atunci când conduci o mână de oameni, este greu să admiți că ei nu trebuie să parcurgă integral cursul, deși subiectul este de interes și poate chiar obligatoriu. Dar când ajung în acel punct, mă opresc și îmi dau seama că de fapt pauza mea de meditație nu poate depăși 10 minute. Telefonul sună, clientul nu a plătit, întârziere predarea unei platforme, apare o eroare majoră în faza de testare … și caut disperată încă o pauză de 10 minute să reiau firul gândurilor.

Dacă timpul este de fapt resursa cea mai prețioasă pe care o avem în activitatea zilnică? Atunci înseamnă că trebuie găsită calea pentru a o valorifica la maxim oricând. Time managementul mă ajută, din plin, pentru că altfel nu aș reuși să duc la bun sfârșit mai nimic în toată agitația.

Colegii mei, ca și mine, fac eforturi să finalizeze toate task-urile conform graficului de timp. Dar iată că timp pentru pregătirea profesională nu prea există. Cel mult câte 15-20 de minute pentru a face schimb de impresii și descoperiri în proiectele pe care le implementăm. Evident că nu în scris că doar cine are timp să facă povești (versionarea/ jurnalizarea nu intră la knowledgesharing).

Soluția noastră a fost chiar simplă și am decis implementarea acesteia și în proiectele clienților noștri: Microlearning. Am „bucățit„ informația, am transpus-o în module scurte focusate pe subiect, am folosit Articulate pentru dezvoltarea cursurilor online, iar platforma noastră (Moodle, Simplified) a preluat ștafeta privind raportarea sintetică. Am mai folosit conținut media online, de la video produs intern la video public online, galerie, player media, bannere de promovare și aplicații terțe (like Google Apps).

Interacțiunea cu conținutul este maximă, prin niveluri informaționale și activități în curs.

Un modul de curs cuprinde mai multe subiecte, fiecare cu o durată între 2 și 10 minute, pe care îl prezintă în mod condensat și ușor de parcurs.

Iată și câteva exemple testate:

  • 12 Steps to Ethical Entrepreneurship
  • Tip of the Day
  • Question bank – gamified learning

Ce am obținut făcând astfel:

  • 99% dintre cei vizați de programele de formare au parcurs cursul și 75% l-au finalizat cu succes.
  • Modulele scurte au făcut posibilă parcurgerea, pe un flux logic, “dintr-un foc”, exact în intervalul de timp disponibil.
  • Accesul pe platformă s-a făcut atât de la birou, cât și “în mișcare” spre casă, de pe toate dispozitivele.
  • Nu a implicat scoaterea din activitate a oamenilor.
  • Am putut folosi resurse media variate.
  • Adaptabil la modificările din conținut.

Următorul pas este să indicăm cursantului ce module să parcurgă pentru a fi compliant, în funcție de rezultatul la testarea inițială. Evaluarea inițială poate fi, astfel, cheia pentru a mai aduce un nou layer în eficientizarea procesului. Există și riscuri asociate, de selectivitate excesivă, dar merită încercat.

70% învățăm din practică, 20% din interacțiunile sociale și 10% din programe structurate de învățare. Microlearning asigură peste 90% din resursele eficiente de învățare.

Este bine să fim moderați în abordare, astfel că recomand combinarea metodelor prin care sunt furnizate programele de training, Online, Onsite, Blended learning, Microlearning și Training structurat. Totul în funcție de subiect, trainer, grup țință, stakeholderi, resurse disponibile.

Mi-ar plăcea să explorăm împreună proiecte și să clădim programe de training reușite.

Related Posts

Leave a Reply

My New Stories

Canalul de YouTube